De oplossing

De oplossing is eenvoudig:

Als je kunt staan, ga niet zitten.
Als je kunt wandelen, blijf niet staan.

Als je zit-score aantoont dat je meer dan 6 uren zittend doorbrengt per dag, is het beter je werkstijl en je levenswijze aan te passen. Zorg dat je minder tijd op een stoel zit: wandel meer, sta meer, beweeg meer. Een eenvoudige aanpassing voor een gezondere toekomst.

De feedback van onze klanten met een sta/zitbureau of een wandelloopband, was steeds positief:
Ik slaap beter, ik heb opvallend minder last van rugpijn, ik heb meer energie, heb ‘s middags geen last meer van energiedipjes en ik kan me beter concentreren op mijn werk.
Er is vaak ook melding van gewichtsverlies. Geen tientallen kilo's per maand, maar wel een constante vermindering van 1 tot 2 kilo per maand. Eenvoudig uit te leggen door een hoger kcal-verbruik en een verhoogde metabolische activiteit. Een sta/zitbureau of een wandelloopband is geen afslankmiddel, maar gewichtsverlies bij het gebruik ervan is een aangenaam neveneffect.


  • Schaf jezelf een sta/zitbureau aan, zo kun je tijdens je werk afwisselend staan of zitten.
  • Of als je plaats en het budget hebt, koop een wandelbureau. Op deze manier kun je staan, zitten én wandelen, afwisselen.
  • Maak een wandeling tijdens je pauzes.
  • Parkeer je wagen verder van je werk, je school, de winkel, de sportschool.
  • Maak er een gewoonte van om tijdens je werk om te stretchen, je benen te strekken voor een betere doorbloeding van je spieren.
  • Sta op en beweeg tijdens telefoongesprekken.
  • Neem de trap in plaats van de roltrap en de lift.
  • Heb je een meeting? Sta recht achter je stoel.
  • Werk je thuis? Probeer dan regelmatig te bewegen, recht te staan, te wandelen en blijf uit de buurt van je koelkast.